fredag 13 februari 2009

Säs-Gult..?!

Jag har nu tvättat ur håret.. å jo, det blev ljusare. Första tanken när jag torkade med blåsen var: Nej, nu har jag förstört hela frisyren..:( det var ju så snyggt innan när det såg ut som slingor i håret.. Nu är det mest bara gult med lite ljusare slingor i luggen. Tänk att man ska ju lyckas med allt:( Förra gången jag blekte utväxten blev det kanon bra, lite ljusare bara. Nu blev det mycket ljusare och gult. Hatar gult!!!! Planen nummer B blir nog att köpa slingmedel och lägga slingor med hätta. Men det är ju inget man gör själv direkt :/

När jag stog inne på min toa och fixade med hår och lite smink kikade far in med skallen. Och gav mig dessutom dagens kommentar och konstaterande: -"Kortare och säs-gult...?!" Med ett stort frågetecken i hela ansiktet som sedan övergick i ett plågat leende.. -"...mmmmm..." vart mitt svar. Suck!!!

Jaja.. å ni som inte vet vad säs-gult är. Så är det när säden börjar mogna på åkern, på hösten. Å det är gult!

Undra om man blev hemma ikväll ändå rå.. varför kunde jag inte vänta med blonderingen tills imorgon i alla fall så hade jag kunnat träffa någe folk ikväll.. nu vågar man ju nästan inte gå utanför dörren. Så illa kanske det inte är men kan man bli annat än arg???!!!...

Bättre lycka nästa gång... lr?

Inga kommentarer: