måndag 16 februari 2009

Måndag

Idag har jag varit till farbror doktorn med Freja. Det gick bra, hon var jätte duktig! Fick massa beröm av Urban, veterinären=) Vi röntgade till och med ena bakbenet, hon låg jätte stilla=) Duktig Tjej! Det är i alla fall leden på insidag av det högra knät som det är nåt fel på. Det ledbandet. Vila var medicinen. Lite dyrt kan det kännas med 1000 kronor för att få reda på att hon ska ta det lugnt och vila.. men nu vet vi vad felet är i alla fall. Rådfrågade och fick information om preventivmöjligheter på alla mina tjejer oxå. Det blir piller till katterna så länge, tillfälligt bara tills jag vet om jag vill ha några missar med någon av dom. Fiffi ska få p-spruta, problemet är att man ska ge den en viss tid innan löpet och hon har inte regelbundna löp. Freja får nog fortsätta som hon är tills vidare i alla fall.

När jag ändå var uppe i Ljusdal passade jag på att se om kusin Jenny var hemma. Det var hon=) Fika med en massa prat blev det där=) Så härligt, vi är verkligen som systrar. Vi ses ju lite oftare nu än förut, känns så skönt! Längtar tills hon får kusinbarn, så våra ungar kan växa upp tillsammans lika som vi. Men hon ligger ju lite före... Pojkvän, villa, 2 hundar, 2 ungar, volvo.... ja, jag har ju i alla fall 2 hundar och lika volvo.. =P

Nu på kvällen har jag, pappa, Jonny och Anna varit på studiebesök. Till Nytorp för att se på nya stallet och ridhuset. Vi var dit med hushållningssällskapet. Riktigt fint där uppe och det komer nog bli riktigt bra när allt blir helt klart. Många fina hästar=) Å så blev det lite fika innan vi åkte hem.

Nu är jag trött!
Imorgon lite städ
sen en massa pappersarbete...
Go Natt
Kramar

1 kommentar:

Anonym sa...

vad jobbigt att Freja oxå är dålig! Skönt att det inte var något allvarligt, men förstår precis hur du känner med pengarna. Tråkigt är det ju att lägga dom på sånt. Samtidigt är man så mån om djuren och vill dom det allra bästa! Pusspuss gumman