fredag 6 november 2009

Torsdagen - igår

Jag och syster tog en lång sovmorgon. Så började dagen..

Åt smöröga-gröt till frukost sen fick vi kaffe nere hos mor innan vi begav oss mot staden Bollnäs.
Destinationerna i Bollnäs var att l
ämna in min kamera på Expert, vilket vi började med, sen mat så lunchen intog vi på Max. En Maxbox med Cheeseburgare, ChiliCheese och så Smältost till stripsen, mums=) På Max fick vi även lunchsällskap av M (eller för många K kanske..) vilket var trevligt=)


Sen blev det kaffe hos A och F nere i Lenninge. A-M var superstressad inför någon vintermarknad som skulle vara i helgen och hon skulle sälja målade nyckelskåp, som naturligtvis inte var klara. Hon är ju bara så störtskön!! Väldigt trevligt, vissa människor blir man bara så glada av. Skrattade mig dubbelvikt ett ex antal gånger där igår, dom är så himla härliga!! Haha!


Så begav vi oss hemåt, jag skulle hem till Nordsjö och Mimmi till Järvsö. Jag med mina blankslitna sommar däck.. Passade på att svänga in till mina f d svärföräldrar L och S i Snaten, trevligt fika och långt samtal. När jag åkte därifrån var det några centimeter snö på backen och 1 grad plus, svinhalt med andra ord! Men de var lite skoj oxå;) Jag kom ända fram till pappa's gårdsplan iaf.

När jag kom hem höll min söte lillebror J på att baka philura-limpa. Fan vad duktig han är då, å liksom gör det. De blev riktigt gott kvällsfika senare på kvällen. Pappa och jag satte in innanfönstren i salen och gjorde då redo för vinter där inne. Sen åkte vi mot Vallsta, hämtade Caddy'n hos J och Anders hos en kompis. Väl samlade så blev det kvällsfika=)
Sen hade jag och mina bröder familjefest inne i badrummet.. Haha, tänk att man kan ha så kul när man borstar tänderna! Bra söt min lillebror Anders:P

Å idag är all snö borta.. Skönt!
Nu är frukosten intagen som bestod av havregrynsgröt=)


Puss å Kram

Inga kommentarer: