tisdag 3 november 2009

Att blogga

Loggade för en stund sen in på msn
Det plingade till på en gång och en älskade vän startade ett samtal
Älskad saknad!
Man blir liksom varm i hela kroppen när någon saknar en
Undrade vad som har hänt när bloggen och fb stått stilla i några dagar
Lite oro


Förklaringen just nu är att jag varit på en underbart oförglömlig Ålands-kryssning! Hoppas på att hitta ett bra sätt att göra ett innehållsrikt inlägg även om det.

Har haft lite svårt att hitta ett bra och vettigt förh
ållningssätt till min blogg den senaste tiden. Dåligt uppdaterat på grund av det. Fast det har hänt så mycket för mig, så har jag på något konstigt sätt haft svårt att skriva om det. All denna dans och allt underbart som händer omkring mig. Allt underbart som inte för intet är underbart och som med allt underbart har sina svåra sidor.

Hur skriver man för att det ska bli rätt? Hur kan det egentligen bli rätt när det har med känslor att göra, både mina egna och andras. Det är svårt att bara kunna få till det enkla rätta när man skriver. Jag skulle vilja få ur mig så mycket men vart går gränsen för hur mycket man kan skriva. Hur vet man om det stöter någon eller det man är rädd att skriva om kanske rent av kan värma någon, å det är ju just det jag egentligen vill. Värma någon, massor och för evigt. Värma många. Men precis det är ju så svårt, att värma många. Kluvenheten i att göra gott eller göra illa.



Jag står alltid stadigt och rak i ryggen
Jag står för det jag säger och gör

Jag är stolt för den jag är

Jag är jag

Jag är den ni ser

Jag vill vara jag som den jag är

Jag vill att ni ska se just den Jag

Först då kan ni bedöma mig

Först då kan ni välja mig

Först då kan ni hata eller älska mig

När ni ser mig som min jag



Inga kommentarer: