lördag 7 november 2009

Alkoholintag och livet

Under den här veckan har jag haft högre alkoholintag som sammanlagt under hela mitt vuxna liv. Lite läskigt men mycket mysigt och gott=)
Idag förtärs det vin med pappa och Elisabeth hemma i Nordsjö
Det är bara så underbart mysigt! -livet!

Sådär när man liksom är hemma
Ljusen är tända
Alla liksom bara är
Familj
Kärlek
Ljuvlig mat
Leenden
Hundarna och katterna
Allt på sin plats

Bara en del saknas...
den delen är lite tom..


Livet går vidare och mina bröder blir så stora.. läskigt stora, vuxna. I både storlek, utseende och samtal. Det kan bara betyda en sak... att även jag växer, och det gör jag absolut inom mig varje dag. Men i ålder kan jag gärna få stå still ett tag..

Nu fruktsallad efter en ljuvlig måltid, med vin i glasen. Till det kortspel=)
Man vet varför man lever och i dessa stunder förstår man vad vackert livet är.
Precis i just nu vet jag varför jag lever.. jag älskar verkligen min familj och mina småsyskon enormt mycket!

Hoppas ni har en lika enormt mysig lördagskväll som jag har
Ute är mörkt och kallt men här inne hos oss står ljusen på bordet och det brinner i köksspisen
*älskar*

Puss och kram med kärlek från eran Em

4 kommentarer:

Ninnie sa...

Med tända ljus, och värmen från nära och kära gör det inte så mycket att det är mörkt och regnigt ute. :)

Anonym sa...

Vilken rubrik, hihi, men sann kanske. Fått en del samtal så kvällen har gått fort. Hoppas du har det skönt och avkopplande en stund i ditt hektiska liv. Livets pussel är knepigt att lägga, det ändrar form och innehåll och blir ibland inte som man tänkt sig. Förmågan att hitta nya lösningar har du min vän men kommer ju aldrid så snabbt som man själv vill. Som jungfru och lite insikt är man rätt frustrerad av detta själv och tror du känner så med.
He en skön helg =) Kram Janne

Lars-Erik sa...

"So she flies
Soaring where she's never been
Reaching out for a life
Grabbin' all she can take in
She flies like an eagle on the wind
Just cause you've got roots
Doesn't mean you can't have wings"

(Jill Johnson, "Roots and wings")

Em sa...

Ninnie: Det var exakt den känslan jag ville komma åt!

Janne: Jo rubriken satte lite veck i pannan på mig men samtidigt ville jag förtydliga att det var precis så just nu mitt nu var.. Jo, vi jungfrur..

Tack för fina ord!