tisdag 17 november 2009

Dagens

Duktig


Lättnad


Det är liksom dagens summering av känslorna som fyllt mig. Duktig över att ta ett viktigt beslut. Föra beslutet till handling. Göra flera jobbiga samtal för att rensa ur och ordna upp i livet, i min tillvaro. Därefter fylls kroppen med en lättnad. Det är återigen viktigt att bestämma över sig själv och inte låta känslorna styra över viktiga beslut.


Så är jag överraskad över kroppens uppbyggnad med samhörigheten mellan den känslomässigt styrda delen och den del som kallas hjärna. Hur vi omedvetet blir akut styrd i kroppen av en känsla som bara kommer över en helt överraskat. En mycket mysigt härlig känsla som då kom över mig - i mig =)


En jobbig dag som avslutas med ett leende över och i hela mig. Nu ska jag ge mig själv mys framför en film, nergonad i soffan å en skål popcorn!!


Inga kommentarer: