tisdag 22 december 2009

Tisdag morgon

Min kärna, den kärnan som består av de människor som står mig närmast i vardagen just nu och även känslomässigt, består av 4 personer. Jag och tre till. Idag klev de andra tre duktigt upp och gick till sina jobb för att ansvarsfullt utföra dagens arbete. Inte jag då, men jag klev duktigt upp typ 1 minut efter att ytterdörren stängdes här. Varför inte kliva upp en halvtimme tidigare för att göra sällskap?! Vet inte..

Äter frukost nu, te och rostat vitt bröd. Det var riktigt skönt med en dusch och sängen är bäddad. Alltså är jag nu ganska redo för min dag, min tisdag. Fiffi och jag ska ta en promenad bara om en stund sen ska jag sätta mig här igen framför datorn och fortsätta där jag avslutade igår kväll. Med mitt nuvarande arbete, känns konstigt att kalla arbetssökande som ett arbete... Men just nu är det min livssituation och att ha ett arbete betyder nog väldigt mycket för mig.

Kom samtidigt på att det finns en underbart söt hälsingetös hemma i Svenols just nu... Hmm.

Ha en bra dag ni alla!
Kramar

Inga kommentarer: