måndag 21 december 2009

Måndag och snart julafton nu ju!

Insåg precis att det faktiskt var 4e advent igår
Vart tog den här december vägen? Ja hela hösten och vintern 2009... efterlysning! Det har hänt en massa, tiden har gått så fort, samtidigt som jag undrar liksom vart dagarna tagit vägen.

4e advent betyder jul. Jul aftonen nalkas om bara några få dagar. Inget jag sett fram emot detta år. Men självklart ska det bli mysigt att umgås med mina familjer, mina syskon. Fira jul där jag alltid gjort! Sådär hemma, sådär juligt. Jul betyder en massa stress för mig, men detta år har jag bara helt och hållit inte brytt mig alls om julen. Ansvarslöst? Ja kanske...

4e advent och jag har inte ätit någon julmat alls, inte ens en julknäcke macka med julskinka och stark senap på, sådär senap i glas som pappa alltid sparat på... Jo, jag har ju ätit tomtegröt, en sen natt, med socker och kanel=) Undra vad julen 2009 kommer inrista för minnen? Egentligen behövs verkligen inga mer minnen från 2009, fast jag vet att de kommer bli fler underbara minnen innan året är slut=) Ser bland annat fram emot en härlig nyårsafton. Så ska vi vell hinna med en danskväll till oxå innan året är slut... å dom brukar skapa underbara känslor som i sig ger minnen.

Erik Linder hjälper mig troget och tappert med arbetssökanden och en massa nyttigt idag. Känns skönt att ha någon vid ens sida som man kan lita på, man känner sig inte ensam eller utlämnad med honom vid sin sida, bara en varm lugn känsla finns där. Just nu är jag rätt slut i huvudet efter alla tankar och formuleringar i det jag skrivit under eftermiddagen. Så Fiffi ska få göra mig sällskap ut i snöyran för att rensa huvudet en stund.



Det är något speciellt med mitt liv just nu.... jo, just så känns det!

Bara de där med att ha börjat dra stora timmerstockar på nätterna, på mage till och med! Bara de att sova så underbart skönt, synd bara att den som delar sängen inte kan hålla med =P Får vell se till att somna före mig då ;-)

Jo precis så känns det! Alldeles underbart speciellt!!

Nu snöyra=)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk... Jag har bott i Arbrå i snart 3 år (har inte så stor koll) och jag har aldrig varit in på Aftek. Men nån gång ska de väl hända. Fast om jag känner mig själv rätt så hinner dom väl stänga igen affärn innan jag besöker den.
Btw... Berättade för Mia om dig och flickvännen. Hon visste inget. så jag hoppas att de inte gör nå att jag talade om.

Puss & kram Sara!

Ninnie sa...

Sen startar vi det nya året med massa mer mys tycker jag! :D