fredag 25 december 2009

Julaftons natten

Har nu landat i ett kallt Järvsö, ute termometern visar på -5 grader vilket är väldigt milt jämförelsevis med dessa dagar som varit. Inne termometern visar då andra sidan på 10 grader, vilket i sig inte alls är speciellt varmt. Har tänt en brasa i pannan, får vara uppe ett tag så jag hinner få riktigt fyr på hela systemet, hoppas då på att kunna få upp lite värme under täcket, i en ensam säng. Tyvärr inte min säng heller, utan i en säng där hundar är bannlysta, annars har ju de kunnat hjälpa mig med lite värme ;-P

Min julafton har varit riktigt trevlig, på alla sätt. Umgåtts med mina familj, lagat och ätit en massa god mat, fikat med tårta, tittat på Kalle Anka vilket är ett måste hos min far;-) Öppnat paket och till och med fått påhälsning av Tomten!!(en tomte som vi fortfarande inte vet vem det är!!) Familjemys, vilket är något jag verkligen uppskattar och värderar i mitt liv.

Kvällen för mig fortsatte sedan med en tripp mot Arbrå, närmare bestämt Julaftons mässa i Arbrå Kyrka. Kyrkokören sjöng med kantorn som spelade. Så ljuvligt vackert!

Julaftonen avslutades med nattvickning hemma hos Titti och Lasse. Dessa helt underbara människor. Vi hade en hel del att ta igen, natten blev lång, våra timmar tillsammans gick fort. Älskar dessa två, de som hjälp mig att hitta mitt liv igen. Ni är helt underbara, ovärderliga!

Jag som önskade senast i onsdags att julen inte skulle varit nu, men fick mig ändå två underbara kvällar tillsammans med mina familjer, i juletid. Jul är kärlek och omtanke för de oss nära och kära. Det har varit mysigt men nu är jag ändå glad över att det är ett helt år till nästa jul...

Hatkärlek!

Inga kommentarer: