onsdag 30 december 2009

Nattens tankar

Mitt liv har förändrats enormt mycket under 2009. Det har hänt många och stora saker i mitt liv. Händelser, upplevelser och möten som kommer till att forma mitt jag. Jag har lärt mig att lyssna på mitt hjärta mer och då visa för både mig själv och andra vad mitt hjärta säger mig och får mig att känna, det är jag enormt tacksam över. Jag har lärt mig att våga lita på mig själv, vad jag tror på, vad jag känner, vad jag ser och vad jag lever för. Allt detta har gett mig möjligheten att se mer kärlek i mitt liv, att våga ge mer kärlek. Att inte vara rädd för vad man känner och dessutom inte vara rädd för att visa för de personer man känner speciellt för, att man just gör det, känner nåt speciellt för just dom. Denna öppenhet som mitt jag har vågat lita på har lett mig till nya förhållanden med personer som betyder enormt mycket för mig. Jag är enormt tacksam över att jag fått träffa dessa vackra människor, att de nu är en sån stor del i mitt liv, mitt framtida liv.

Jag är tacksam över mitt liv, tacksam över att få leva här och nu, att få leva nära de människor jag älskar, för de personerna är mig alltid nära oavsett geografisk placering, nära i mitt hjärta, i mina sinnen, alla mina tankar, jag är tacksam över att få visa kärlek. Dessutom får jag enormt mycket kärlek.

Alla dessa ord är som bleka och flummiga, men det är som vanligt med mina ord och tankar. Att tänka och visa är en sak men att försöka förklara med ord är nåt helt annat, svårt. Min värme kan inte förklaras med rättvisa ord, så som inget edera av mina sinnen eller känslor kan beskrivas med ord av samma innebörd.


En för mig mycket speciell person tog det här kortet på mig i somras. Vi satt då båda två och njöt av människor och musiken, av den underbara känslan av att vara hemma, kärlek, glädje. Vi tittade på de andra som dansade förbi, logdans, Nor. Hon fångade en känsla som jag kan åter känna när jag ser kortet. En känsla som jag hittade 2009. Något så lätt, livet, dansen, människorna, familjen, jobben, kärleken till livet, den enkla kärleken till mitt liv som kan vara så enkelt att leva när man fylls av detta. Mitt liv är underbart. Mitt liv är som mitt leende, enkelt, lätt, öppet, äkta, varmt. Det ska vara underbart och lätt att leva!

Det jag inte visste när kortet togs skulle framtiden snart visa mig. Att hon bakom kameran skulle bli mitt hjärtas kärlek. Vilket i sig har varit en mycket speciell resa för mig. Kärleken är helt skrämmande underbar!

Inga kommentarer: