torsdag 17 december 2009

Det där med lösgodis

Jag tog mod till mig ikväll. Klädde på mig och tog med Fiffi på dagens riktiga promenad.

Jag hade ambitioner men vågade inte tro på dom förens jag nästan var framme vid mitt mål. Under eftermiddagen idag insåg jag att mitt senaste riktiga matintag var köttfärssås och spagetti i måndags. Därefter har det slunkit ner några koppar te och än mindre i antalet smörgåsar.. och jag ska dessutom tro att kroppen ska kunna bli pigg innan helgen. Vilket jag nu mer och mer börjar betvivla. Så kvällens promenads-ambitioner i den rejäla kylan var att gå till ICA och handla MAT.

Kände mig som en snorig inhemsk Dellbo när jag å min hynna gick dan ner på bya. Blå innegymnastikskor, röda mjukisbyxor instoppade i vita strumpor, svart jacka med rosa inslag och med kragen ända upp över näsan, en rosa mössa... Just nu har jag linsvila, pga att jag inte är helt kry, vilket betyder att jag här hemma kisar igenom mina fula brillor. Å jag kunde verkligen inte ha dom på mig när jag eller om jag skulle gå ända till ICA. Det var ju mörkt ute så man såg ju lika lite iaf så spela liksom roll.

Jag hade ambition och visst jag anlände mycket riktigt parkeringen på ICA där Fiffi snällt fick vänta i kylan medans matte skulle handla mat. Väl inne i affären stod det helt stilla i hjärnkontoret, mat?! -sånt man äter... ja! Min korg fylldes slutligen med; 3 bananer, 1 julmust, 1,5 liter mjulk (till gröt - de var den enda mat jag kom på...) och en påse KaramellKungens lösgodis för jag måste ju ändå ge mig själv en belöning för promenaden.

Å måste man bara för att man bor i Delsbo ta största MF:en till affärn för att hanla?! Kör bonnan ungan till dagis me en oxå el?! Biln de äg, om de nu äg nån.. kost säkert int ens lika myck som stoln in. Bönner!! =P

Väl hemma började jag fundera över vad de nu va jag skulle äta egentligen och ont i kroppen efter promenaden dessutom. Åt en banan bara för att sen tänkte jag fira med lite julmust och godis=) Men inser att jag kan inte längre det här utan Åsa och Elin. Jag har på alla dessa timmar nu belönat mig själv med typ 5 godisar.. å de tar int slut i nån påse av de e. Annars brukar jag inte hinna ta 5 godisar ur mina godispåsar... Saknar dom just nu. Saknar Sus oxå, massor! Längtar efter er mina underbara tjejer!

Fiffi sover. Undra om jag ska försöka göra kväller snart oxå, så hon får mysa i sängen lite=)

Imorgon ska jag försöka röja undan allt jag nu dragit fram ikväll, städa lite kanske efter det, en tanke på att fixa naglarna innan helgen.. så kommer mamma hem, kanske man kan få lite kaffe innan man snor hennes bil ;-) hämta syster i Hudik sen bär det av till Söderhamn och mys med Bio=)

Go natt på er alla underbara
Tänker
Längtar
Saknar
Älskar

Inga kommentarer: