torsdag 14 januari 2010

A-kassor osv

Väntar på att mitt 'ärende' dvs jag, ska bli handlagt på min a-kassa. Har stött på och det har varit problem med olika former av elekroniska kontakter mellan a-kassor och arbetsförmedlingen. Det har vi fixat. Senast var det problem i november vilket vi ordnade till. Väntar fortfarande på pengar, har ringt som en tok nu i veckor till min a-kassa men har inte kommit fram pga av köer. Kom fram till dom på tisdagen. Frågade ang mitt ärende och när det skulle bli klart över vilka pengar jag skulle få osv. Då var det nu tydligen min gamla a-kassa som strulat till det, dom som jag inte ens begärt någon utbetalning av. Fast min nya a-kassa stod fast vid att jag gjort det, aja! Galen man kan bli! Fick nu iaf tag på min gamla a-kassa. Då säger hon att det är någon övergång som sker elektroniskt som inte blivit korrekt gjort, även fast jag fått alla övergångspapper och skickat in dom till nya kassan osv så ska det ändå tydligen ske elektroniskt oxå. Blir galen på allt detta!! Nu skulle dom återkomma till mig när hon fått tag på min handläggare på nya kassan, å det vet jag ju hur svårt de är...

Blir galen på allt detta jag!

Inga kommentarer: