torsdag 21 januari 2010

Film

Igår kollade vi på en gammal film sedan 1994, med bland annat en av mina kvinnliga absoluta favorit skådespelare Judi Foster. Filmen heter Nell. Den är väldigt bra, jag njöt varje minut av den. Det är en film som tillfredsställer mitt synsätt på livet, ur många vinklar. Den var lika bra igår som när jag såg den 1 gång för över 10 år sedan.



För två veckor sedan såg vi Ice Age 3=) Kan man säga annat än att Ice Age filmerna är så himla kul! Den här var både riktigt rolig och bra, det fanns ett syfte med filmen som gjorde den bra ur ett lite djupare sätt än bara som en rolig barnfilm ;-)
Undrar hur många gånger jag såg Ice Age 1... säkert minst 50 gånger! Hade då två barn hemma som var tokig i den när den kom ut!=)




Dessa två filmer är väldigt olika varandra, Nell och Ica Age 3, men båda faller mig väldigt bra i smaken. Jag tycker ni som inte sett dom ska ta och göra det!


Inga kommentarer: