måndag 18 januari 2010

Dålig att uppdatera. Här kommer en!

Ja, överhuvudtaget har jag varit väldigt dålig att uppdatera min blogg den senaste tiden. Kikade igenom lite nyss och det finns inte mycket att ta på, vad jag egentligen har gjort den senaste tiden. Kommer inte komma ihåg allt nu heller, absolut inte, men kan ge lite smått och gott iaf=)

---------------------------------------------------------------

Vi har varit på Bio, i Söderhamn. Först sett Avatar och så Sherlock Holmes.

Avatar hade vi beställt platser till på självaste premiärkvällen, den 18e december. Men Söderhamns biografens utrustning klarade nog inte kylan den kvällen helt enkelt, så vi fick så fint bege oss hemöver igen utan att se filmen. På söndagen, den 20 december, fick vi nya platser och gjorde då ett nytt försök, vilket blev en väldigt lyckad biokväll för oss, dessutom med kompensation i form av dricka och popcorn, så var det de där med Magnus biljett oxå då.. Hmm ja vi fick mycket den kvällen för inte lika mycket pengar. En supermysig kväll med Elin, Mimmi och Magnus.

Sherlock Holmes såg vi oxå i Söderhamn, jag Elin Anna och Jocke, den 6e januari. Lika här en absolut lyckad myskväll som även var en underbar avslutning på en supermysig heldag!

Båda dessa filmer var helt kanon bra! Avatar kommer man inte glömma i första taget, se dessa filmer om ni inte redan gjort det!

--------------------------------------------------------------------

Fika
Jo, det där med fika på stan är ju bara så mysigt i min värld! Det har fikats en heldel=) Jag har hunnit fika med flera underbara personer, så mysigt! Syster Mimmi(vi är fikamästare!) min Susanna, älsakde Marie från Avesta(nu mer Vimmerby), underbara Åsa, 'lillesyster' Anna och hjärtat Elin.
Förra helgen blev det riktigt med fika, eller egentligen förra veckan, det bjöds på 4 fika stunder då på TeWe's i Söderhamn. Först jag Anna och Elin på onsdagen. Jag och Elin på torsdagen, Jag Tojje och Daniel på lördagen, Jag Elin Tojje Daniel Lena och Malin på söndagen=)
De är supermysigt med fika!

---------------------------------------------------------------------

Vi har naturligtvis dansat en helmassa! Förra helgen hade vi en danstripp med Tojje och Daniel. Mös ihop oss, mellan milen i bilen, i Elin's lägenhet dessutom med en Fiffi som hårar som en tok! En super kanon mysig helg. Vi har nu gjort några tripper med dessa underbara killar, ser fram emot fler för trevligare sällskap får man leta efter!

----------------------------------------------------------------------

Jag har fått jobbat på Albert och Herrbert i mellandagarna. Hade sån enormt tur att jag fick låna svärmor Bessan's bil, så obeskrivligt tacksam över det!

-----------------------------------------------------------------------

Det har varit jul med tillhörande julfiranden. Har bloggat en del om det men inte allt. Dagen före jul, som alltid, firar vi jul hos mormor i Järvsö. Det är så mysigt att få umgås tillsammans med familjen/släkten, äta mormor's underbart goda julmat. Det är jul för mig!
Julaftonen firade vi i Nordsjö. Denna julafton avslutade jag med mässa i Arbrå kyrka sen nattvickning hos Titti och Lasse.

------------------------------------------------------------------------

Året avslutades ju med årets sista dag, naturligtvis som alltid det har gjort och alltid kommer att göra.
Nyårsaftonen firade jag med min familj, då vi var i Östansjö. Supergod middag, lite lek och en helmassa mys! Det blev en parmiddag/fest där lillebror Niclas och hans Moa hade det längsta av oss alla par's förhållande, bra läckert å de två är så underbart vackra tillsammans! Alla vi andra är ganska nya med varandra, otroligt mysigt. Det har hänt mycket under den senare delen av 2009 i min familj med relationer osv, i min familj på mamma's sida för att göra det tydligt. Så glad över de personer som vågat sig in å våra liv, de är helt underbara personer, ser framemot framtiden med er!
Att få dela de sista minutrarna av det gamla året och de första av det nya med någon som man älskar så mycket, var magiskt! Ett nyår jag aldrig kommer glömma, mina underbara syskon med deras älskade, min kära mor och hennes man! Tack!

------------------------------------------------------------------

Inga kommentarer: