lördag 16 januari 2010

Dagens uppdrag

"-Först den häftiga prylen sen bryr vi oss!"

Fast min dags planering var först det nödvändigt tråkiga sen det roliga och till sist det underbara! Skulle skotta fram Caddy'n som stått ett ex antal veckor här på parkeringen i Delsbo, en halvmeter hårt packad snö som prydde den och helg genomfrysen. Skotta fram den tog ett tag, fick inte upp förardörren men passagerar dörren fick jag upp. Kröp in genom den och satte i nyckeln och vred om, å direkt startade den. Helt ofattbart!! Jag som hade förväntat mig ett ex antal timmar med att ladda batteri, startkablar och lite hjälp av mamma's Gunnar. Men så skönt att den startade på en gång=)
Fast det som inte var så speciellt roligt var att det fanns två plastbeklädda lappar instuckna i förardörren från utsidan. Hmm.. P böter. Jaja, tänkte jag den har ju stått här väldigt länge så det var ju inte konstigt. När jag sen kom in igen och tittade på böterna fick jag se att de var utsatta den 13 och 14e januari, alltså nu i veckan när jag varit här. Grr! Jag som väntade till helgen med att fixa med bilen för att kunna få hjälp med den av Gunnar. Tänk om jag ändå hade gått ut och testat starta den i den iskalla kyla som varit, i början på veckan.... Jaja, så är det. Den hade säkert inte startat då heller på grund av kylan, inbillar jag mig i alla fall, känns lite bättre just nu att tänka så. Men så jävla onödiga utgifter för en som just nu har ett ekande bankkonto.

Nu ska jag bege mig in mot stan och umgås med Mimmi. Sen ikväll är det dans. Å som jag längtat till denna kväll. Föst dans och en sån massa underbara dansare som ska komma, härligt. Sen ska jag få träffa någon som jag nu toklängtat efter hela veckan. Mys!

Ha en bra lördag=)
Massor av kramar

4 kommentarer:

Sofie sa...

vad tråkigt med p-böter!! det känns så onödigt liksom! hoppas du får en fin helg! kramis

Em sa...

Ja, så jävla pissigt onödigt, men men så äre:P Min lördag har hitills varit supermysig och än har inte toppen på berget börjat närmat sig ;)
Hoppas ni får en supermysig helg!
Puss

Anna Nilsson sa...

Förstår inte hur den bilen kan starta i alla väder :) Så skulle alla bilar vara!

Hoppas vi får kul ikväll nu då :)
Kram

Anna Nilsson sa...

Har för mig att det brukar krångla med dörrarna på den bilen...

Jodå, det var kul. Shake är ju riktigt bra! :)
Kram