onsdag 3 december 2008

Magen..

Nu har magen oxå börja säga ifrån.. det betyder nog att det verkligen är dags att lugna ner sig nu. Å det har jag gjort, den här veckan. Efter att jag kände att katarren var där. Har inte ens känt att den kom utan att den helt plötsligt var där...

Dessutom börjar jag få riktig ångest över att jag verkligen inte tränar något just nu, och heller inte gjort det på länge.
Min dans är nästan helt utebliven oxå, enbart lite socialdans. Å de e lite, helt på tok för lite!!!

Nej det måste bli en ändring nu. En radikal förändring!!!

Ja, jag tänker på mig själv när jag jobbar oxå. Har ni inte tänkt så? Ni som säger att jag måste tänka på mig själv mer. De gör jag ju eftersom jag jobbar. Jag jobbar inte för någon annans skull än min egen, det är ju mitt liv som måste födas, å mina djur.. å min bil.. å... jo det finns en hel del utgifter även fast man bor hemma hos sin far. De dagar jag lagar mat så köper ju jag allt till maten, oavsett om vi är 2 eller 8 som ska äta.. Alla måste ha pengar.
Sen nu när jag är inne i det fort rullande hjulet är det mycket svårt att bromsa det oxå. Man är rädd att säga ifrån när det erbjuds jobb, för det finns ju naturlingtvis många som vill jobba. Så det är enkelt att bli bort bytt ju..

1. Är att börja träna
2. Äta nyttigare
3. Få lite ordning på veckoschema, välja några dagar ibland som man nekar erbjudna jobb...

Jo de kanske skulle kunna bli bra

3 kommentarer:

Anonym sa...

gumman du måste ju ta det lugnare nu när kroppen börjat säga ifrån oxå! Även om du jobbar för din skull, för pengarnas skull så märks det ju att du inte jobbar för kroppens skull. När det gäller maten kanske ni kan fördela matinköpen, så det blir mer att man betlar för sig själv, då blir det mycket billigare. Hur "snält" det än kan kännas så finns det inte många som har råd att betala mat åt 8 personer flera gånger i månaden. Sköt om dig! PUSS

Anonym sa...

Vad roligt att jag inspirerar :)

Och du måste börja ta hand om dig själv. Pengar är inte allt i världen... du är!!! Jag hänger gärna med om du vill ha träningssällskap. Hör gärna av dig om du vill ha tips oxå, typ iaf :p

SKÖT OM DIG!!!

Kramar Sara!!

Anna Nilsson sa...

Självklart måste man ju jobba för att överleva, men man måste ju försöka unna sig något. Försöka hitta på lite roligare saker att göra, så att livet blir roligare. Om man bara jobbar och jobbar hela tiden så hinner man ju inte med så mkt annat. Visste heller inte att du brukar stå för kostnaden för maten nere. Så ska det väl egentligen inte vara. Absolut inte när vi äter allihopa! Det visste jag faktiskt inte. Därför är jag glad att vi oftast äter själva häruppe, så man betalar sin egen mat. Kramar