tisdag 23 december 2008

Dan före..

Allt detta julfirande... Det blir mycket när man har skilda förädrar och många syskon. Man ska liksom hinna med så mycket...

Fast egentligen är det julafton idag för mig på ett sätt idag. Det är nu alltid dagen före julafton, alltså den 23 dec, som vi firar jul hos mormor i Järvsö. Även detta år blir det så. Fast iår kommer inte kusinen vår med familj och vi har dragit ner på julmaten. Lite mat och fika blir det, även julklappar=) Huvudsaken är att vi träffas och umgås. Tänk att det är så kul med julklappar.. jag förstår inte!! Om man ändå hade pengar så man kunde ge bort det man ville till vem man ville. Har nog ändå fått till det ganska bra iår tycker jag. Fast jag har inte hunnit slå in de än.. blir lite stressigt sen ikväll då. Får slå in dom hos mormor. Ska åka dit när jag har jobbat klart, bara jag av oss som jabbar idag. Ska bli en mysig kväll=)

Imorgon är det ju dopparedagen. Då ska jag jobba... Går på mitt arbetspass klockan 10.00 slutar på juldagen ca 10.30. Så jag får fira lite jul på boendet iår. Men de blir säkert bra även det=) Jag, Hans och de som bor där. Säkert ska vi laga julmat och fixa julmiddag=) Undra om tomten kommer...

På juldagen hämtar jag mina småbröder när jag åker hem. Så ska vi alla hemma fixa julmat och stök inför vårt julfirande i Nordsjö. Stressigt men så mysigt och underbart skönt ändå när man är uppe i allt.

Det är underbart fint väder ute idag! Några grader minus och solen skiner otroligt vackert!!!

1 kommentar:

Anna Nilsson sa...

Ja, det är verkligen skönt. Det blir lite mer speciellt när man inte gör det så ofta också! Jag tycker att du passar riktigt bra i kort hår :) Vad mysigt med julfirande redan idag :) Längtar tills imorrn då vi ska upp till pappa, han och jag älskar julen :) Kram