måndag 8 september 2008

Ny vecka

Nu är åter en helg slut och en ny vecka har börjat med sin trogne måndag. Idag är det målning och pressning som ska göras. Anna var med N-O igår så han lärde henne pressa halm. Ja å Anna ska pressa den halm som ligger här hemma på backen idag är det planerat. Hoppas allt gick bra för henne igår!

Jag sitter med en kopp te och två hårdsmörgåsar med ost vid datorn nu. Morgon fika! Ska ta mig i kragen och gå en promenad med mina älskade hundar om en stund. De lär ta ett tag innan de uppe kliver upp har jag en svag aning om... Det är skönt med ensamhet. Ja om den är frivillig och om man får ha djur omkring sig. Jag tycker mycket om att få vara ensam emellanåt, men gillar lika mycket att få vara med en massa människor som jag gillar. I båda fallen är det mina val.

Vi har målat rätt mycket i helgen oxå. Hela den väggen vi började på är klar nu, rödmålad två gånger. Det känns bra. Vi har även börjat med den höga gaveln som är norrut. Problemet är att den är sååååå hög!! Pappa trodde typ 8 - 9 meter... de e högt på stege de!! Jag kanske ska åka på Granngården och köpa lite vit färg... hmm, vi får se vad vi hinner med idag.

Kramar på er

1 kommentar:

Anonym sa...

Gå till rätt Granngård bara :)
Puss & kram Sara!