onsdag 17 september 2008

Egen firma

Det är ganska mycket tjat på mig nu att jag ska starta egen firma. Det har tjatas sedan i vårast men nu är vell läget om det skulle vara... Jag har massor med små jobb så jag klara mig, men... Ska man våga satsa och starta eget?
Personen som tjatar är en av mina arbetsgivare eller uppdragsgivare. Hans argument är att "jag är en sån" och "du är så brettutbildad och stor, bred erfarenhet". Han som tjatar kan verkligen sin sak men vågar jag? Å kan jag med allt pappersjobb?!! Vill jag?!! Massor med funderingar...

Men visst skulle de vara ganska häftigt=)
Vad skulle firman heta då..? Emmilie's buffel å båg..? Haha nej då! Men vad...?

Nu ska jag snart äta min matlåda jag så duktigt gjorde iordning igår kväll, mycket olikt mig. Men det kommer bli en lång dag så då måste man faktiskt äta. Jag försöker intala mig det iaf.. Men de ska bli gott=)

Vännen S hade fått sina betyg nu. Undra hur lång tid det kommer ta för mig. De tog ju några månader för henne. Tydligen ingen direkt glad min heller när dom kom... undra hur mina då kommer se ut! För hon är ju duktig i skolan, vill inte ens jämnföra mig med henne... ojoj..

Jo idag är ja iaf kontorsråtta ;) som vanligt på onsdagarna.

Å min nedräkning har inte många dagar kvar nu... bara tills på fredag. Då blir de säsångspremiär i Norrsundet till Slipzarna=) Skoj!!

Å jag tittade på tv igår!! WOW!!! På en ny serie som började med en kvinnlig polis. Gillar sånna serier å framförallt med kvinnliga poliser;)

Kramar

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag bad Anna om intyg och jag har för mig att jag hämtade på skolan eller om hon skickade. Minns inte. Maila henne och hör. Just de ja... Nu får man löneförhöjning oxå :) En positiv sak med betygen iaf. Måste få tag på chefen först bara vilket inte är så lätt.

Du är oxå jätte duktig i skolan gumman! Du ska inte jämföra dig med mig. Maila Anna och Kerstin och kolla upp betygen.

Kramar Sara!!

Anonym sa...

Tråkigt att det ska strula för dig p.g.a andra. Ja, jag la nog ribban lite för högt kanske. Och när jag gick igenom mina personliga problem så kunde jag knappt komma upp på mattan. Å sen att det slutade som de gjorde gör ju inte saken bättre. Men a ja... WE DID IT iaf!!! =)
Kramar Sara!

Anonym sa...

Du kunde ju ha bytt grupp. Jag gjorde ju de 2 ggr tror jag. Till slut så blev de jag och J. Sen så gjorde ju vi 3 väldigt bra gruppuppgifter. Men de är ju lite sent att byta nu. Men men...
Jag har lagt skolan bakom mig nu.
Har du beställt brosch då??

Jag tycker att din nya firma ska heta M´s :) Eller EM`s :)

Kram kram Sara!