torsdag 27 mars 2008

Praktik

Var till skolan idag. Jag och Jess hade sista redovisningen i Utvecklingsstörning. Skönt! Fast nu har vi dom enskillda uppgifterna kvar...
Håller på och renskriver in uppgifterna i Psykiatrin oxå. Går segt å tar lång tid bara, de är så himla mycket... Ska bli skönt när jag skrivit in allt de för då är jag klar med den kursen=) .. ja om jag inte behöver komplitera nåt då..
Det ska vara fixat med min praktik plats nu oxå. Ska vara där fyra veckor från vecka 15 och frammåt. Tänkte åka dit och kika nån dag till veckan. Skönt att det äntligen är klart!

Ja å sys gjorde brak middag igår! Å de fanns rester som räckte till oss å Janne idag oxå=) Kanon gott me efterrätt till och med å de e inte ofta här hemma. Fin helgmiddag två dagar mitt i veckan;)

Mimmi har kommit på hur kul de är å träna med Freja. Båda tycker de är lika roligt. Freja är så himla lyhörd och jätte lättlärd. Men klar de när man får smaskigt godis som belöning;)
Fiffi är dålig... och blir inte bättre heller. Hon har jätte svårt att resa, sätta och lägga sig. Tycker hon har blivigt smalare på bakbenen, som om hennes muskler tynat bort... hon är jätte dålig =/ så jobbigt för oss att se. Hon bara fryser och skakar helat tiden om det inte är 20 grader inne =( sen ska hon ju löpa snart å då brukar hon bli extra nere... Stackars våran älskling!!!

Ska sova hemma hos far i helgen tänkte jag. Dona lite där hemma så jag får iordning i mitt rum lite grann. Får säkert hjälp av mina småbröder;) Sen blir pappa glad om han får lite avlastning från min lilla jätte kåta katt... min lilla Nea är i sin första löp;) hon skriker som en galning!!!
Kul å kika på alla kalvar som kommit nu oxå=)

Härligt när det börjar bli vår ute, snart kommer våren på riktigt!!!

Kramar på er mina goa.
Nu blir de nog framför tvn i sovrummet med lite mys;)

2 kommentarer:

Anna Nilsson sa...

Vad tråkigt med Fiffi! Hoppas att hon blir bättre. Inte kul med sjuka djur!

Ja, katten din skriker ganska mycket. Brukar höra henne upp till lägenheten :)

Em sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.