fredag 9 oktober 2009

Utmaningen antagen


Jag har blivit utmanad av LEJon att vi ska läsa denna bok samtidigt för att sedan diskutera och gemensamt förstå dess innebörd. Låter som en riktigt rolig och smart utmaning.

Igår läste jag inledningen. Fastnade på en gång! Det här kommer jag ha nytta av, boken i sig men sen reflektionerna och de diskussioner som vi kommer ha kring innehållet i boken. De kommer ju inte vara korta...
Satt på mamma's baltan inatt inlidad i en filt, en lampa i nattmörkret, det var kallt.. pecis på noll stod mätaren. Jag var öppen för boken, dess på samma sätt tunga som väldigt enkla innehåll. Mysigt och lärorikt!

Ur boken:
"I det ögonblicket började jag inse vad kärlek - villkorslös kärlek - verkligen innebär."

"För att förbättra relationerna mellan könen är det nödvändigt att skapa en förståelse för våra egenheter som förstärker självrespekten och den personliga värdigheten samtidigt som den inspirerar till ömsidig tillit, individuell ansvarskänsla, ökad samverkan och större kärlek."

Detta kommer bli intressant och givande!

4 kommentarer:

Elin sa...

Låter som en väldigt intressant utmaning! Du får berätta senare om vad ni kommer fram till ;-)

Em sa...

Absolut! Min omvärld kommer nog få ta del av en hel del skulle jag tro=)

Ninnie sa...

Bra bok! :)

Anonym sa...

En väldigt bra bok... Den skapar förståelse för andra människor och framförallt skilladen som faktikst finns, och ska finnas, mellan könen... Ha det gott =)