tisdag 6 oktober 2009

Män som hatar kvinnor


Nu på morgonen har jag äntligen tittat på filmen Män som hatar kvinnor. Den första filmen av Stieg Larsson's triologi Millennium. Den var riktigt bra. Väldigt hemska scener utspelades i början av filmen, men dom gjordes riktigt bra. Väldigt genomarbetat och verklighetstroget som svensk film. Skådespelarna Mikael Nyqvist och Noomi Rapace faller mig enormt bra i smaken. Älskar svenska filmer och än bättre triller's, dessutom är jag lite svag för Nyqvist och Noomi hon har verkligen hamnat högt på min topplista över svenska kvinnliga skådespelare.

Den sista filmen i triologin heter Luftslottet som sprängdes. Den filmen väntas komma på bio under november månad. *väntar med spänning* =)

Se filmerna ni som inte gjort det!

Jag har haft en skön tisdags morgon/fm men huvudvärken vägrar ändå släppa det hårda taget... Nu är det dags att utforma resten av dagen.

Inga kommentarer: