fredag 1 maj 2009

1:a Maj

Idag är det redan första Maj detta år. Vad tiden springer iväg. Men härligt för vi har fått vår på riktigt här uppe hos oss nu, Underbart!
Just nu är jag ensam hemma. De andra i huset åkte till Bergåkra på öppet hus idag. Det hade vait trevligt att åka på men jag värderar just nu min ensamhet mycket högre. Sitter just nu ute i vårsolen med datorn, så skönt! Tvättmaskinen är snart klar oxå nu hör jag...

Igår fyllde min far år. Alltså på självaste valborgsmässoaftonen=) Han å kungen. De måste ju ändå betyda att jag är en prinsessa, i hemlighet... =P Vi fikade ute i trädgården, riktigt trevligt som alltid. Vi åt årets första rabarberpaj=) Rättare sagt tre stycken. Den ni! Senare under kvällen åt vi lite grillat ute på verandan sen satt vi bara där å mös och pratade resten av kvällen. Tänkte nog elda vår kase idag istället.

Imorgon blir det jobb igen. Tittade i min almanacka och nästa lediga helg jag har är vecka 27, tror datumet var typ 5 Juli eller nåt... dessutom är det min tredje arbetshelg på rad denna helgen.. om inte fler.. Tur att man tycker om sina arbeten=) Städade förresten sista gången på Albert & Herrbert igår, för sommaren i alla fall, skönt att inte vara uppbunden till det när man har massa annat jobb. Får se om det blir att jag börjar sen igen eller hur dom löser det.

Å just ja! Tog fram min MC igår=) Så nu ska den tvättas på besiktas, sen e re bara å köra eller om det blir en annons på en gång kanske... mest troligt det senaste alternativet.

Nu ska jag hänga tvätt=)
Kramar på er!

1 kommentar:

Anonym sa...

Klart du är en prinsessa!!!!
Kram Janne