söndag 16 januari 2011

Söndag - helg

Elin är på fotbollsträning, så planen för mig denna förmiddag var en efterlängtad sovmorgon. Fast jag borde lärt mig för längesedan att jag och ensamma sovmornar inte är kompatibla med varandra.

Har gjort ett besök i vårt gemenasamma gym här på Persikan. Inte gjort ett 'riktigt' gym-pass men iaf tränat mage och rygg. Istället för att göra det hemma på golvet när man klivit upp tar det ju än bättre att gå ner och köra en sväng på maskinerna i källaren.
Kaffebryggaren ger ifrån sig sina sista bubblande ljud nu, morgonkaffe. De är ju som sovmorgon för mig. -kliva upp i lugn och ro, koka kaffe, starta spotify, kanske surfa lite eller ta fram boken. Det är de som är sovmorgon för mig, inte att sova länge. Vilken insikt denna söndags-sovmorgon.

Om en timme kommer E hem. Då ska jag vara duschad å klar för en tripp lite söderut evt. Vi funderar på att göra nåt vi borde, men är skit dåliga på. Åka och köpa lite nya kläder..
Valbo -Ikea, mat, kläder.
En till tanke med det är att vi ska göra nåt tillsammans, umgås lite med bara varandra. Den sista tiden har inte innehållit något sånt alls. Saknat en-sam tiden tillsammans.
En bonus vore ju om vi hittade lite kläder oxå då =) lite nytt till Övik som nalkas inom några få veckor, de vore superbra!

Inga kommentarer: