tisdag 11 januari 2011

2 : Januari 8e Casanovas på Båberg i Trollhättan

Jag tillbringade första helgen 2011 i Göteborg med finaste C. Där skulle även dansas på min önskan =) Båberg och Casanovas skulle denna lördagkväll fyllas med. Ett nytt ställe, med ett band som funnits med mig under hela mitt dans-liv men som det var väldigt längesen jag dansade till.

Dagen tillbringades i bil från Göteborg upp till Grebbestad. Där det bjöds på klädhandling, fika, mys/vila i 'svärföräldrarnas' ( ;o) ) säng och middag.

Sedan begav vi oss mot Båberg.
Jag var mycket nyfiken på ett nytt dansställe, med enbart nya människor. De var vad jag trodde iaf, till min förvåning kände jag igen fler än jag anat på dansen. Några personer jag dansat med för länge sen.
Hemfärd blev lite tidigare än kvällens riktiga slut, vid sista dansen, då vi var två trötta dansare som längtade hem till stora sängen och sömn.
10 mil i bilen hem, med underbart sällskap.
En danskväll då jag hittade lite bugg-glädje =)








Inträde 160

Inga kommentarer: