måndag 15 februari 2010

Skadeanmälan!

Gammal men god:

Detta är utdrag ur verkliga trafikskadeanmälningar
där föraren försöker sammanfatta händelsen med
några ord.

* Den andra bilen kolliderade med min, utan
att förvarna mig om dess avsikter.

* Jag kolliderade med en stillastående lastbil
som kom från andra hållet.

* Killen befann sig över hela vägen. Jag var
tvungen att väja ett antal gånger innan jag
träffade honom.

* Jag körde ut på vägen, tog en titt på min
svärmor, och körde över vägrenen.

* När jag försökte döda en fluga så körde jag
på en telefonstolpe.

* Jag hade kört i 40 år när jag somnade bakom
ratten och orsakade en olycka.

* För att undvika att träffa kofångaren på
bilen framför, körde jag på fotgängaren.

* Min bil var lagligt parkerad när jag backade
på det andra fordonet.

* En osynlig bil uppenbarade sig från ingenstans,
körde på min bil och försvann.

* Jag sa till polisen att jag var oskadd, men
när jag tog av mig hatten upptäckte jag att
jag hade en sprucken skalle.

* Jag var säker på att den gamle mannen inte
skulle hinna till andra sidan vägen när jag
körde på honom.

* Fotgängaren hade ingen aning om vilket håll
han skulle springa så jag körde över honom.

* Jag såg en saktfärdig, ledsen äldre man när
han studsade av min motorhuv.

* Den indirekta orsaken till olyckan var liten
man i en liten bil med en stor käft.

* Jag kastades ur bilen när den lämnade vägen.
Jag blev senare funnen i ett dike av några
fritt strövande kor.

* Telefonstolpen närmade sig. Jag försökte
väja ur dess väg när den träffade fronten
på min bil.

* Jag somnade vid ratten och vaknade på sjukhuset.

* Min fru hade stortvätt på tisdagarna och när
jag återvände hem fick jag vindrutan och två
tänder utslagna.

* Min passagerare uppförde sig storartat. Han
varken grep tag i mig eller yttrade ett ljud
och förebyggde därigenom en än större
olyckshändelse.

* Jag sammanstötte med ett stationärt träd.

* Min man mådde illa, så det gällde att få tag i
en annan man.

* Jag hörde en varningssignal och träffades
plötsligt bakifrån. En dam sökte uppenbarligen
köra om mig.

* Jag återvände hem men tog fel på hus och törnade
emot ett träd, som inte finns på min tomt.

* Mitt enda vittne är den som körde på mig och
hans historia stämmer inte med min.

* Lastvagnen stoppade och jag stoppade, lastvagnen
startade och jag startade men så stoppade
lastvagnen utan att jag stoppade och då träffades
den bakifrån.

* Jag vet inte vems felet var och vi båda fumlade,
tvekade och kolliderade.

* Den döde kom cyklande från vänster.

* För två månader sedan hade jag besök av insp. L
som förresten var en mycket trevlig man. Men jag
vill nu meddela att jag inte fått min reglering ännu.

* Den kvinnliga föraren fick hela frampartiet intryckt.
Lastbilsföraren endast små skador på lämmen.

* Motparten körde på min bakdel så min fru fick ont
i halsen.

* Enligt hustrun har hans personlighet förändrats och
impotensen medför förutom nervösa besvär för hustrun
själv även ökade ekonomiska utgifter genom behov
av att leja hjälp.

* Jag trodde rutan var nedfälld, men jag märkte när
jag stack ut huvudet genom den att den var stängd.

* En fotgängare kolliderade med mig och for under
min bil.

* Jag tutade, men bilhornet gick inte för det var
stulet.

* För att undvika kollision körde jag på den andra
bilen.

* Jag körde på en karl; han erkände att felet var
hans, för han hade blivit överkörd förut.

* Jag körde på en lyktstolpe som jag inte blivit
varse om, eftersom den skymdes av några människor.

* Kon gick emot bilen. Efteråt fick jag veta att
hon inte var riktigt klok.

* En lyktstolpe for mot min bil och skadade den på
två ställen.



Har nu fått lite tips om vad jag inte ska skriva i min anmälan.... ;-P

3 kommentarer:

LEJon sa...

Lyteskomik är sällan fel...=)

Just denna har jag faktiskt själv praktiserat, om än på ett vanligt husfönster: "Jag trodde rutan var nedfälld, men jag märkte när jag stack ut huvudet genom den att den var stängd." Ajaj...

Em sa...

*ler*

Viola Rylander sa...

Helt underbara, undvik dom ;P