måndag 1 februari 2010

Ja hur vet man det...?!

När man bjuder in en människa i sitt liv, hur vet man vilken plats den personen ska få i mitt liv. Vilken plats i hjärtat ska bli tilldelat just den här personen, vilket behov den på något sätt kommer fylla i mitt liv, för det är vell därför vi har relationer till andra människor.. för att vi är egoistiska och behöver ha olika behov tillfredsställda... eller?

Men hur vet jag vart den här personen ska få finnas i mitt liv, just för mig.. och jag då för den.. När vet man det? Då man bjuder in den personen.. när man inser att den är speciell för mig.. speciell på vilket sätt.. vad betyder den här personen för mig.. vad betyder en relation med den för mig och vilken sorts relation kommer vi i framtiden ha..

När någon bjuder in mig i sitt liv då.. i vilken del av dennes hjärta ska jag finnas.. vilken plats i dennes liv ska jag inta.. vilket behov ska jag fylla?

För mig har det varit mycket enkelt i mina 'inbjudningar' av folk till mitt liv. Det har fallit sig självt på plats.. känslor.. relationer.. tillfällen.. samtal.. händelser... allt har varit så naturligt enkelt. De personer som jag vill ha i mitt liv har fått sina alldeles egna platser i mitt hjärta.. de har liksom hittat dit helt av sig själv sen har hela den biten med den framtida relationen med varandra bara fallit sig så enkelt i framtidens händer.

Men det är inte alltid så enkelt... Inte ens den som är bäst i att visa kärlek kan det uppenbarligen alltid.
Den som minst tvivlar på sin trygghet kan även tvivla.
Livet är bra underligt!


----------------------------------

Ur en underbar svensk film vi såg förra kvällen
Så som i Himmelen:

"-Hur vet man att man är kär?"
"-Man tänker på hon...."
"-Man blir glad när man ser hon..."

"-Bingo!!"


----------------------------------



Hur visar vi att vi älskar varandra?
Kärlekens språk är inte entydigt
Att älska någon annan människa vad betyder det

Vad betyder kärleken för oss egentligen?
Behöver vi vara älskad...?
Varför älskar vi


Men hur vet man att man älskar någon?
Ja hur vet man det..?!




1 kommentar:

Alexandra sa...

Hittade till det här inlägget av en slump. Otroligt bra skrivet, du lyckades formulera mina tankar. Livet är inte alltid helt enkelt att förstå sig på...