söndag 26 december 2010

Sista dagen på julhelgen

För mig firas denna jul i fyra dagar, idag är den sista. Dopp i grytan i Lövtorps, innan julen 2010 är till enda, nalkas idag på förmiddagen.
En fin helg har det varit.

Torsdagskväll firade vi jul hemma hos mormor. Mys med mormor, mamma & Gunnar, Mimmi & Magnus och så lillebror Niclas. Så härligt att vara samlade. Lite ovant med ett sånt litet gäng då vi brukar vara lika många till åren innan. Men så mysigt!

Julaftonen firades i Söderhamn med Elins släkt på hennes mammas sida. Julbord, godis, Kalle, en massa paket. Sen fortsatte kvällen med spel =)
Sen åkte vi förbi Elins pappa med sambo en sväng senare på kvällen.

Alltid lika trevligt att träffa alla! Massa mys och skratt, underbart!

Julaftonskvällen avslutades med midnattsmässa i Söderala. Det är något alldeles speciellt att gå i kyrkan så sent på kvällen, dessutom på julafton. En annan värld, det ger ro inom.
Så fick vi höra finaste Mickis sjunga solo i kyrkan, det är balsam för själen. Vackert!

Juldagen firade jag jul här hemma i Nordsjö, med min familj. Massa god mat julklappar och så mysigt att vara samlade alla, nästan alla iaf...

Så nu idag ska julen avslutas med dopp i grytan hos farmor och farfar. =)


Håller på att packa ihop en del saker här hemma, kläder sängkläder och diverse prylar. Som ska följa med nu när jag ska byta boende för en tid framöver. Ser fram emot att bli sambo med lillebror Niclas för några månader. Så skönt att komma närmare jobbet. Kunna få ett 'normalare' liv under mina veckor, med diverse inslag. Så som kanske lite danskvällar, träning, lite övertid på jobbet, ett socialare liv med människor runt mig. Mer tid till mig och andra runt om. Ser ljust på min närmaste framtid. Göra den till min. Påverka.


Hoppas ni alla haft en underbar jul!
*julemys*

Inga kommentarer: