torsdag 9 december 2010

Hemma och sjuk = inte på jobbet!! Där jag verkligen borde infinna mig.

Har hela dagen försökt komma på bra saker med att vara hemma och sjuk. Endast negativa landar mina tankar på..
Så fortsätter vara negativ och helt tokbitter över mitt soffläge som känns ändlöst.

Man förlorar pengar
Arbetsmoralen sjuker enormt, ja inte min men är rädd att min arbetsgivare ska tycka att den gör det
Känner sig rätt meningslös för man orkar inget
Ja just det, man orkar inget
När man ändå för en gångs skull har tid hemma vill man göra allt man inte orkar/hinner annars. Så som; städa riktigt, rensa skåp och garderober, göra massa ny ordning, fylla frysen (som redan egentligen är full men..) med nylagade matlådor, orka blogga om allt underbart bra som händer/har hänt den senaste tiden.. vara bra helt enkelt!
Vara glad..
Hälsa på folk man sällan hinner med annars
Gå på stan och göra bra julklappsfynd kanske
Listan kan bli hur lång som hellst

Nope, jag logger i soffan, snorar och hostar


Pratade nyss med min far, som ringde och ville skicka en krya-på-dig kram på min namnsdag. Vilket gjorde mig mycket glad.
Nästa del i samtalet gjorde mig än mer galen över att jag är hemma från jobbet. Han berättade att alla nyanställda nu fått svar på om de får förlängd anställning efter den 17e eller inte. Bara 2 fick förlängt. Jag var inte en av dom 2, men chefen hade tydligen något annat på gång ang mig hade han svarat pappa då han frågade. Om jag fick förlängt eller ej berodde på mig, hade han sagt. Så något i bakfickan har han. Det är ju inte så att jag, liggandes i den här (visserligen mysiga) soffan, blir sjukt nyfiken på vad min framtid kommer ta för vändning nu, tro inte det. Nej, jag nöjer mig med att snora lite till.. Gah!!
Så jag tänkte, jag ringer honom bara så får vi ta det nu på direkten via telefon. Men så enkelt var det ju inte, chefen har gått för dagen, återkommer på måndag då vi ska ha vårat samtal.
Så som jag har väntat på detta bud!

Känns bra att vara hemma och sjuk!


Inga kommentarer: