måndag 20 april 2009

Att städa som jobb..

Jag är anställd av ett företag som heter FarmarTjänstMaskinRingenHälsingland. Jo de är ett stort företag me ett långt namn... Tanken bakom detta företag är som ett uthyrningsföretag. Det är en massa människor som har arbetat t ex med jordbruk, lantbruk, skogsbruk osv men lagt ner sina egna vanliga arbetssysslor fast de har själva företaget med F-skatt sedel kvar. Dessa människor behöver ju jobb. Så då var det någon så smart som tyckte att all denna kunskap och arbetskraft måste vi vell ändå ta vara på! Då bildades ett uthyrningsföretag FarmarTjänst. De hyr ut olika sorters yrkesmän, till alla olika sorters jobb. Samma tanke bakom MaskinRingen, fast här hyrs en gubbe ut med sin specilla maskin. Dessa två "företag" har slagit ihop sig till ett stort nu.
I alla fall - det jag ville komma till.... långdraget!! Ja, jag vet..
Jo, att jag är anställd av FarmarTjänst. Som typ städare just nu.. Har ju städat lite här och var genom dom och det är även genom dom jag städar på Albert & Herrbert. Å nu förra veckan var jag på en gård i Järvsö och verkligen städade. Under tiden var bonden i gården till en annan bonde i grannbyn och gjorde ett ärende. Där berättade han att jag var å städade hemma hos honom. Dagen efter hörde han av sig och ville ha städat oxå. Så hela dagen idag har jag och mamma städat åt bonde nummer 2.... Det har gått bra. Vi ska dit om en månad, efter pollen och vårbruket, och putsa fönster och ta en vända städ igen. På onsdag ska vi tillbaka till bonde nummer 1 och putsa fönster. Min fundering är om det kommer fortsätta som en löpeld.. det gick ju så fort nu liksom!

Imorgon blir det städning på Abbe å Hebbe.
Sen ska jag till banken.... lite nervis nu!!

Nu äre sängen säng säng som gäller=)
GoNatt Kramar

1 kommentar:

Anna Nilsson sa...

Bra med lite extrajobb sådär, det blir ju lite pengar det också! Förra året ville de att jag skulle städa, men då hade jag precis fått jobbet på Fortum. Annars hade man ju tagit det direkt :)