tisdag 14 juli 2009

Den riktiga premiärturen

Igår när jag kom hem från arbete och ett besök hos Synsam kände jag att nåt måsta ja göra. Vädret var rätt behagligt, inte för varmt men sol och inte blåst eller regn. Alltså perfa för MC-tur. Och så blev det! Åkte Nianförsvägen till Mimmi i Enånger först och fick fika. Umgicks där nån timme sen skulle de bära av gemåt. När jag åkte på E4:an, kommer upåt Njutånger där jag ska svänga hemåt... hade jag ingen lust att ta min vänstersväng där.. Så jag fortsatte norrut. Svängde av i Hudik istället och hamnade i Delsbo hos mor. Där fick jag kvällsmacka då klockan var skapligt mycket.. När jag skulle åka hemåt fick jag lite beslutsångest över vilken väg jag skulle ta. MC-vägen = Kalvstigen eller den mer säkrare vägen över Ljusdal. Jo, men jag skulle ju ut och känna på hojen så de blev Kalvstigen, så jag sa åt alla Älgar å djur att gå å lägga sig för nu skulle ja ut på vägen! Å vilket åk! Oja, jag valde helt rätt väg hem kan ja lova!

Tack för fika mina kära och tack min nya hoj för åkturen i vår underbart vackra natur här uppe i Hälsingland!! Min premiärtur med nya hojen hamnade på nästan 20 mil en måndagkväll=)

Kramar på er

2 kommentarer:

susanna sa...

myyys!! =)

Sofie sa...

hihi vad roligt gumman :) du får ta mc till oss i gävle framöver oxå!! När vi flyttat kanske :) PUSS