torsdag 8 december 2011

Torsdag

Bakar sockerkaka och färgar hår
De är på morgonen jag har lite energi. Bäst att passa på å göra nytta innan den tar slut.

Ikväll är det foxträning i Hudik igen. Har egentligen inte tillräckligt med ork att åka, men ett uppdrag måste fullföljas. Måste leta på nyckeln sen förra gången bara... Hmm. Så sockerkakan är till ikväll =)

Å de där med att färga håret. Helt onödigt att lägga energi på kan tyckas, när den är så nätt i mängd. Fast det är för att få energi. När jag mår skit eller är sjuk, så mår jag alltid bättre av att duscha å sätta på mig lite bättre kläder är den slitnaste mysdressen. Så håret idag är för att förhoppningsvis fylla på lite 'må bättre-energi'..!


Snart kommer mamma å dricker kaffe med mig oxå, de gillas när man är hemma å sjuk!

Å igår hade vi pannkaksfest! Underbara tid tillsammans, Malin å jag. Pannkakor, hemgjord sylt av tre olika sorter, grädde å glass. Riktigt riktigt mys!! Sen dog vi i soffan, uppenbarligen behövligt.

Nu är det bäst att kolla till ugnen...

2 kommentarer:

Viola Rylander sa...

Hur blev sylten och vad kokade du ? jag kokade jordgubbs och rabarbersylt senast. Adde tyckte det var supergott ;) har mer rabarber i frysen så får nog koka lite till snart =)
kramar syster yster ! <3

Anonym sa...

Hej Em. Hittade din "blogg" via googling då jag plötsligt kom på att det var väldans länge sen jag såg dig i stan "Bollnäs".
Hoppas allt är bra med dig och så passar jag på att önska ett Gott Nytt År! Kram Magnus :-)