tisdag 6 december 2011

Koka sylt

På onsdag ska jag ställa till med Pannkaksfest för finaste Malin. Ska man ha pannkaksfest måste man ha hemgjord sylt! I höstas blev aldrig det prioriterat att koka sylt. Så min ambition idag är att testa koka sylt på frysta bär som finns att köpa på mataffären... Hittade en jätte bra 'koka sylt-sida' på nätet, där jag fick lite nya ideer ifrån. Har aldrig kokat sylt efter recept, kommer heller inte göra de idag men jag ska koka sylt med nya smaker. Spännande!

Ska bara orka ta mig till mataffären... Hmm.. Men snart så, har ju hela dagen på mig!

1 kommentar:

Anna Nilsson sa...

Sv: Tack så mycket! Det är så härligt med positiv respons, det gör att man vill fortsätta blogga och utvecklas :)

Jag använder aldrig recept när jag kokar sylt, jag går på känn och provsmakar mig fram ;)