lördag 20 mars 2010

Speciella datum

Det finns mycket som händer i våra liv. Vissa saker kan man fastställa till speciella datum, så som födelsedagar osv. Många händelser får inga speciella datum för händelser är inte säkert att de inträffar bara som på en dag utan under en längre period.

Igår var det ett speciellt datum för mig, det insåg jag mina tidiga morgon timmar i sängen med tankar som inföll igår. Mysiga tankar på den senaste tiden som varit. Dagen efter igår, alltså idag, fast för ganska många månader sen nu.. jobbade jag. Kommer ihåg hur jag var fylld till bredden den dagen, av en så massa känslor, snudd på olidligt!
Det var en kille som sa till mig vid ett tillfälle att man inte borde få jobba när man är nyförälskad. Den dagen insåg jag vad han menade, det är verkligen tortyr!

Jag tänker fortsätta fylla mitt liv med underbara tillfällen och datum att minnas tillbaka till.

Att vakna en morgon och bara inse att det är den 19 och att det i sin tur betyder något speciellt, räkna månaderna tillbaka... *ler* Är så förundrad över hur kroppen fungerar. Att min hjärna och känslorna inom mig bara kan falla samman och få mig att förstå att det var just den dagen. Så speciellt är det, enbart att erkänna.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ser det som en exklusiv förmån att få vara nykär nu när jag är arbetslös, det uppväger det negativa med all den osäkerhet inför framtiden som det innebär
=) J