onsdag 17 september 2014

Att investera i min kropp

Jag är fortfarande sjuk. Inget mirakel har skett över natten. Typiskt. Men idag har jag bestämt mig för att bli frisk. Imorgon ska jag jobba, så är det bara. Blir helt galen av att vara hemma och sjuk.

Länge har jag funderat kring min kost. Jag tycker det är viktigt vad jag äter och föder mig med. Jag är duktig ibland men likaväl faller jag för onyttig mat, det handlar mycket om tid och rutiner. 
Min höst för mig har fokus rutiner. Därav mitt val att ta en anställning vars arbetstider är 7-16. 

Sömnrutiner
Arbetsrutiner
Matrutiner
Motionsrutiner

Så vad passar inte bäst i detta läget att slå slag i saken och göra magen glad. På riktigt. Äntligen. 
Idag har jag ett mål. Eller ja två. Eftersom jag bestämt mig för att bli frisk har jag och beslutat att enbart få göra en aktiv sak idag. Det blir att åka och handla. Jag har gjort en lång inköpslista till mitt skafferi. Listan är nästan helt utesluten mejeriprodukter, gluten och socker. Den innehåller alternativa produkter.

Jag är taggad (snorarhögt*) Det är dags att investera i mer kärlek åt min kropp. 


Inga kommentarer: