onsdag 29 september 2010

Ett allvar 2010-09-29

Idag skrev jag på papper för en anställning.

Vuxenpoäng, att faktiskt tacka ja till att infinna sig varje vardagsmorgon klockan sju på en arbetsplats. Helt emot mina tankar om mitt arbetsliv. Att vara 'bunden' till enbart en arbetsplats och inte kunna kombinera flera olika platser och arbetsgivare, jobba varje dag 7-16, månadslön med samma belopp in på kontot samma dag varje månad helt återkommande utan några överraskningar...
Väldigt ovant men ändå måste jag ju se den spännande delen i det oxå. En enorm utveckling har startat för mig. Helt nya arbetsuppgifter i ett stort företag.
Ensam kvinna på ett företag med enbart män anställda, en rätt ung tjej som de satsar på... spännande skrämmande!



Tankarna snurrar riktigt mycket inom mig!

1 kommentar:

Anonym sa...

Banbrytande att vara första kvinnan, kul.
Nu blir det nog en annan ordning på sakerna, lycka till och var snäll på de stackars horomstinna pojkarna bara ;-) hihi

Kram Janne